10.6.2013

ספר לשבוע הספר 6 – ארץ אבות

ביולי 1964 מתגלה גופתו של אדם זקן על גדות אגם בפרוורי ברלין, ועל חקירת המקרה ממונה הבלש זאווייר מארץ'. המקרה לא בעדיפות גבוהה מכיוון שזהו אדם זקן, ומכיוון שיום הולדתו ה-57 של הפיהרר אדולף היטלר מתקרב. אף שהממונים עליו לא מעודדים את החקירה, מארץ' עוקב אחר הרמזים שיובילו אותו לגילויים חשובים לרייך כולו, ולעולם כולו.

רוברט האריס כותב בשתי מסורות מבוססות היטב – ההיסטוריה החלופית והבלש המשטרתי, אבל הוא עושה זאת היטב. הגיבור שלו הוא דמות מוכרת מלא מעט ספרים וסרטים, הבלש שהוא זאב בודד הפועל על פי תחושת הצדק שלו גם כאשר הוא והאנשים סביבו עלולים לשלם מחיר כבד על כך. אבל העיצוב של הגיבור והתעלומה שהוא פותר טובים מספיק בשביל לעמוד גם בקריאה שנייה של הספר  כאשר כבר הכרתי את העלילה ופתרון התעלומה.

נוסף לכך האריס בונה את ההיסטוריה החלופית שלו היטב. ניכר שיש מאחוריה מחקר לא מועט, והיא נשמעת סבירה למדי אם מקבלים את הנחת היסוד של ניצחון גרמניה במלחמת העולם השנייה. הוא נמנע גם מהמלכודת שבה נפלו סופרים כמו סטיבן פריי ופיליפ רות, ולא מחזיר את העולם למהלכו "התקין" בשום שלב. אם אתם אוהבים ספרי מתח והיסטוריה חלופית (או רק אחד מהם), "ארץ אבות" (זמורה ביתן) יתאים לכם.

הערה: הספר יצא לאור בעברית לראשונה ב-1998, אבל השנה יצאה מהדורה מחודשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה