22.8.2015

וורלדקון, יום שלישי

יום שישי, 21.8
זה היה יום אפוף עשן. אני מניח שרובכם לא יודעים שבמרכז וושינגטון משתוללות שרפות כה גרועות שאיש אפילו לא מנסה לשלוט בחלק מהן. ביממה האחרונה נהרגו ארבעה כבאים. הן רחוקות מהעיר, מצפון וממזרח לה, אבל השינוי ברוח היום אפף את ספוקן בעשן והעניק לה מראה פוסט-אפוקליפטי. זה הגיע לחומרה כזו שנתלו הודעות על הדלתות שהאיצו באנשים לא לצאת מהבניינים, וריח העשן חדר לכל מקום במרכז הכנסים. עם הערב זה התחיל קצת להתפזר, אבל העיר עדיין מריחה מעשן.

התחלתי את היום בהרצאה על אפרו-פוטוריזם, שאחד הרעיונות המעניינים ביותר בה היה שכאשר אפרו-אמריקנים דמיינו את עצמם בעולם שונה מבחינה חברתית, הם למעשה עסקו במדע בדיוני. אחרי הכול, מדע בדיוני הוא המצאה מחדש של האני בעולמות שונים. המרצה דיבר על מדע בדיוני אפרו-אפריקני בכל מיני הקשרים – קומיקס, מוזיקה ועוד – והיה כל כך מעניין שאפשר לסלוח לו על השטויות של "פירמידות גיזה מסודרות על פי החגורה של אוריון". קצת חסרה לי שם התייחסות למדע הבדיוני שנוצר באפריקה כיום, אבל גם ככה הוא לא הספיק לדבר על כל החומר שהוא רצה.
אני חייב להעיר הערת שוליים כאן. זהו כנס מאוד "לבן". עם כל הדיבורים על גיוון בקהילה, עם הדיווח על כך שפאנל בנושא גיוון מילא את האולם הגדול ביותר על גדותיו (לא הייתי בו), זה אחד האירועים היחידים שבהם הייתי שבו הנוכחות של לא לבנים הייתה משמעותית.
הפאנל שאחריו עסק בביקורת מדע בדיוני לאורך השנים, וכלל שתי אגדות – גרי וולף ודייוויד הארטוול. הוא כלל משפטים נפלאים של הארטוול כמו "כל תלמיד י"ב יכול להסביר את הדברים הגרועים בכתיבה של ון-ווגט, צריך מבקר טוב כדי להסביר למה אנשים חוזרים אליו" או "בטווח הארוך מבקרים טובים בגלל מה שהם כותבים על הספרים שהם אוהבים, הקטילות נשכחות". חברי הפאנל דיברו על זה שהרבה יותר קשה, ומספק, להסביר למה אהבת ספר מאשר לקטול אותו. כמי שכותב סקירות וביקורות, זה היה מרתק. ומשעשע.

זה היה יום של מפגשים. ישבתי על בירות עם מתכנת, סוכן FBI ושוטר, כולם סופרי מדע בדיוני (שפרסמו או עומדים לפרסם), ודיברנו על קומיקס, מדע בדיוני ושאר ירקות. ואחר כך עם מישהי מקומית נחמדה בקוספליי של וונדסדיי אדאמס שהסבירה לי עד כמה מצב השרפות בוושינגטון חמור כרגע. זה הקסם של כנסים.

הלסינקי 2017!
החדשות הטובות הלא רשמיות של הבוקר הן שוורלדקון 2017 ייערך בהלסינקי. הן יהיו רשמיות אחרי הפגישה בשעה עשר. מתחיל לחסוך מעכשיו.
דרך אגב, אם המספרים בקישור זה ניצחון מרשים למדי. יותר מ-500 קולות מתוך 2,600 מצביעים. ספוקן זכתה ברוב של בערך 50 קולות לפני שנתיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה