20.8.2015

וורלדקון, יום ראשון


יום רביעי, 19.8
כמה רשמים ראשונים.
ארגון
בחיי קושצ'אי שאוכלת אותי קנאה עזה. למרות ששמעתי פה ושם רטינות ולמרות כמה פשלות קטנות בטקס הפתיחה, המקום הזה מתנהל ביעילות מדהימה. נעמדתי בתור (הארוך!) לקבלת התג שלי בציפייה לעמוד בו הרבה זמן, אבל תוך חצי שעה יצאתי משם. ויש מיזוג. באירועים גדולים ומבוקשים כמו טקס הפתיחה הדלתות נפתחות חצי שעה לפני זמן התחלת האירוע. טקס הפתיחה התחיל באיחור של עשר דקות. עשר דקות. באולם שמכיל בערך פעמיים וחצי את כמות האנשים של אשכול 1. ויש מיזוג.

קהל
ככל הנראה, על פי מה שאמרו מסביבי, זה לא היום הנכון לשפוט את הקהל. זה יום קצר יותר, והבנתי שבימים הקרובים, כאשר יתחילו ההכנות לנשפי התחפושות, יגיעו הקוספליירים באופן רציני. אבל כמה התרשמויות ראשונות – קהל וורלדקון הרבה יותר מבוגר מאייקון. זה מתבטא בשני דברים עיקריים: א. אוכלוסייה הרבה יותר משמעותית של אנשים בגילאים מתקדמים (בני 70-60 והלאה); ב. היעדר בולט מאוד לעיניים ישראליות של בני נוער. הצעירים יותר הם לרוב בגילאי 25-20 בערך, ומספר האנשים בגילאי העשרה קטן יחסית. מי שכן רואים הם ילדים צעירים יותר שהגיעו עם ההורים שלהם. יכול להיות שזה ישתנה בימים הקרובים והחבר'ה האלה יתחילו להגיע.

יש עוד דבר שקשור לשני הנושאים האלה. אנחנו רגילים לבולטות של בני העשרה המאוחרות בקהל כי הכנסים שלנו מתבססים עליהם כמתנדבים. וורלדקון צריך הרבה פחות מתנדבים כאלה. מחד הם לא צריכים סדרנים בכל אולם, ומאידך הם משתמשים בשירותים של עובדי מרכז הכנסים הקבועים לצורכי הכוונה וכו'. התוצאה היא שלא רואים תיכוניסטים בכל מקום. ויש מיזוג. זה לא קשור ישירות, אבל רציתי להזכיר את זה. ביום של 34 מעלות, זה חשוב.

אירועים
לא אתאר את כל האירועים שהייתי בהם. רק דברים נבחרים.
היה פאנל על הנחיית פאנלים שהיה מעניין ומשעשע. אחד הדברים המשעשעים היה שמנחת הפאנל איחרה בעשר דקות. לקח ממנה למנחי פאנלים – תמיד תבדקו מיילים מהנהלת הכנס לוודא שלא שינו לכם ברגע האחרון מיקום ושעה.
פאנל על מדע קשה בסרטי מד"ב. קוני וויליס הנהדרת הנחתה אותו, והוא היה מבולבל ולא ממש הגיע למסקנה כלשהי חוץ מזו – צריך גם סיפור, לא מספיק מדע. החלק המעניין ביותר שלו היה לפני ההתחלה כשוויליס סיפרה על הרפתקאות הקיץ שלה עם ערפדים (ננשכה ע"י עטלף, וקיבלה מחזור ראשון של חיסון נגד כלבת לפני שהוא נתפס ונבדק). חלק משעשע אחר היה כשהסתבר לי שהאדון המבוגר שמתנמנם לו לשמאלי הוא לארי ניבן.
אירוע הפתיחה. עדיף לא לדבר עליו. החלק המעניין היה מספר הסיפורים האינדיאני שבירך את הכנס בשיר וסיפר כמה סיפורים מסורתיים. מעבר לזה זו הייתה תערובת של מנהלת כנס שעל פי הודאתה לא יודעת לדבר בפני קהל ולא היה לה זמן להתכונן ותקלות טכניות קטנות אך מביכות.
מסמר היום היה התסכית בהופעה חיה של Girl Genius. פיל וקיה פוליו מעלים בכנסים "תסכיתים" של הרפתקאותיה של אגת'ה הטרודיין, הנערה הגאונה (מדע!) המשודרים לכאורה בעולם שהם יצרו. הם מעלים מהקהל אנשים, שרובם מכירים היטב את העולם והדמויות, שמופיעים בתפקידים השונים. הכתיבה של פוליו שנונה, ועל חוסר המקצועיות שלהם האנשים מהקהל פיצו בהתלהבות וסך היה כיף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה