23.8.2015

וורלדקון, יום רביעי

שבת, 22.8

הפארק
לא סיפרתי עדיין על הפארק. ובכן, מרכז הכנסים שוכן על גדות נהר הספוקן, ולאורך הנהר יש פארק. האמת, פארק די חביב. נכון שלא ממש אפשר היה לצאת אליו אתמול בגלל העשן, אבל הוא בכל זאת חביב. הבוקר עצרתי לקרוא קצת על תולדות העיר בשלט שמוצב בפארק. זה הולך בערך כך: כאן היה אתר דיג חשוב של האינדיאנים (זה המונח שבו הם משתמשים) המקומיים, עד שהקונגרס העביר חוק שלקח אותו מהם בשביל חברת הרכבות. מוהאהא! (את החלק האחרון אני הוספתי.) לאורך הפארק יש פסלים של אנשים בתנוחות הירואיות, ופסל של תיש. אני טורח לספר לכם על פסל התיש כי הוא משעשע, הוא "אוכל" פסולת שנותנים לו בעזרת מערכת פנאומטית ומעביר אותה לפח מחזור.

סרטים
לא, לא כאלה שמוקרנים. לכל חבר בוורלדקון יש תג. לתג הזה יש מי שמצמידים סרטים. חלקם סרטים רשמיים כמו "מתנדב" או "סגל", אבל כל אחד יכול לחלק סרטים. לאגודת היינליין יש איזה שישה, יש מי שמחלקים סרטים עם כינויי השם שבהם אנשים רוצים שיפנו אליהם ומידת הנכונות של אנשים שיפנו אליהם ואפילו תומכי הכלבלבים השאירו סרטים משלהם על שולחן. כפי שאפשר לראות בתמונה, לי יש ארבעה (זה שעליו כתוב I voted מעיד שהצבעתי בבחירת מיקום הכנס בשנת 2015), אבל יש כאלה המתמחים באיסוף של הסרטים האלה וראיתי אנשים עם "זנב" סרטים באורך מטר וחצי ויותר.


בחירת המיקום
וורלדקון 2017 ייערך קל"ב (יחסית) – בהלסינקי. אני מודה שהבחירה, ובעיקר המספרים, הפתיעו אותי, אבל אולי זה בגלל האופי הפסימי שלי. חשבתי שהקול האמריקאי הדומיננטי ינצח. מתוך כ-10,600 חברים רשומים, כ-9200 הם מצפון אמריקה וכ-8600 מהם מארצות הברית. (המספרים מן האתר, והם אינם מדויקים לחלוטין.) חשבתי שאולי שיעור המצביעים שאינם נוכחים והצביעו מראש הוא שהכריע את הכף לטובת הלסינקי (אם כי גם אנשים הנוכחים בכנס יכולים להצביע מראש), אבל שיעור המצביעים מראש אינו מאוד שונה ובשניים משלושת הימים של ההצבעה היה יתרון ברור להלסינקי.

הצבעה מראש
רביעי
חמישי
שישי
סה"כ
הלסינקי
538
279
229
317
1363
וושינגטון
288
156
222
212
878

250
123
7
105
485


חתולת התקרה
חתולת התקרה היא הכורזת הרשמית של הכנס ויש לה קול נהדר, טקסטים משעשים ונימה סרקסטית נפלאה. מפעם לפעם עוזר לה Grumpy Cat, אבל זה באמת לא אותו דבר.

הוגו
כבר הערתי על זה בקבוצת האגודה בפייסבוק, אבל בעיקרון הכלבלבים חטפו תבוסה רצינית. המועמד היחיד שלהם שזכה היה "שומרי הגלקסיה" ובכל הקטגוריות של הספרות, שהן המשמעותית כי עליהן היה הקרב העיקרי, הם הפסידו בגדול. על פי הניתוחים הסטטיסטיים הם היו בערך עשרה אחוזים מכלל המצביעים. ולמי שמתחילים לומר שאנשים הצביעו "לא לפי איכות היצירות" וש"הפרס נהרס": א. אני קראתי את היצירות, ורוב המועמדים שלהם היו זבל מוחלט; ב. ההצבעה להוגו השנה הייתה גדולה מאי-פעם, מה שיכול להפוך אותו לרלוונטי מאי-פעם, בהתחשב בכך שזה פרס בחירת קהל.

אצטט את אביגיל נוסבאום שאמרה שאסור לנוח על זרי הדפנה, והמטרה האמתית היא למנוע הישנות של המצב הזה בשנה הבאה. זה אומר להציע מועמדויות בשלב הראשון. בשביל זה צריך להיות חברים בוורלדקון של השנה (מאוחר מדי, אם אתם לא חברים כבר), או בזה של השנה הבאה (40 דולר להיות "תומכים" יקנו לכם את הזכות). כאן תוכלו למצוא ויקי המרכז מועמדים מומלצים שתוכלו לראות ולהוסיף להם.

הערה אחרונה – דיוויד ג'רולד וטננריב בו עשו עבודה מעולה בהנחיית טקס שהיה ברור שהולך להיות מתוח. גם בהתחשב בפשלות הקטנות שהיו שם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה