7.1.2013

פוסט קישורים

בערך חודש מאז שכתבתי כאן לאחרונה, בעיקר בגלל העבודה על "מאורות". יש לי שניים-שלושה דברים שאני עובד עליהם, אבל עד שאספיק לגמור אותם הנה כמה קישורים לדברים חשובים ומעניינים.

כדי להוכיח שלא התבטלתי, הנה שני דברים שכתבתי לאתר האגודה.
מאמר על ההקדמות של אסימוב לסיפורים זוכי ההוגו. הראשית של המאמר הזה אי-שם בערפילי ההיסטוריה, כשרז גרינברג ארגן פאנל על אסימוב באייקון לפני שנה או שנתיים, וחיפש דברים קצת שונים עליו. אני הצעתי שמישהו שאשכרה מבין בסוציולוגיה ידבר על הנושאים האלה, אבל זה לא קרה. בעקבות הפוסט הקודם (ממש פה למטה) שבו הזכרתי את ההקדמות האלה, ניצלתי יום מחלה לעבור עליהן ולכתוב את הגיגיי בנושא. אני עדיין חושב שצריך מישהו שמבין בסוציולוגיה.
ביקורת על "אוסמה" של לביא תדהר שזכה בפרס הפנטסיה העולמי השנה. השימוש של לביא בתיאורים מדהים, אבל לעתים מוגזם בעיניי. הגדולה של הכתיבה של הספר הזה התבררה לי במלואה רק כשהתחלתי לחשוב עליו ברצינות לצורך הביקורת.
אפרופו אתר האגודה, תחרות הסיפורים של עולמות יצאה לדרך.

"מסגד בין הכוכבים" הוא שמה של אסופת סיפורי מדע בדיוני אסלאמיים שיצאה לאור בשנת 2007. עכשיו היא הועלתה לרשת בחינם, ברישיון CC. דרך בוינגכפול. עקרונית אני מאוד רוצה לקרוא אותה, אבל אם היקנדל שלי יראה עוד ספר אחד שהוא יודע שלא אגיע אליו בקרוב לדעתי הוא יפתח בשביתה.
לביא תדהר העלה לבלוג שלו את רשימת הסיפורים שהוא פרסם השנה. 21 במספר. מפחיד חלקם זמינים בחינם ברשת.
דידי דיווח בבלוג של גרף ש-archive.org העלו לרשת את כל גיליונות כתב העת המיתולוגי "אומני". אלן דאטלו ערכה את "אומני" במשך זמן רב, וויליאים גיבסון (אחד האנשים שאת הפרוזה שלהם אני מעריץ) עורר בעולם המדע הבדיוני גלים דרכו.
עוד מיתולוגיה. Amazing Stories, כתב בעת הראשון בהיסטוריה למדע בדיוני, זוכה לגלגול מחדש. הידיעה לקוחה מהבלוג של מייק ברות'רטון.
אסימוב לא בדיוק ידע מתי הוא נולד, אבל חגג את יום הולדתו ב-2 בינואר. אז באתר TOR הקדישו לו טור ליום ההולדת.

4 תגובות:

  1. שלום רב. אין לי שום דבר להגיד מלבד שאני נהנה מהפוסטים שלך ומההפניות שבהם. תודה. (וגם קניתי היום את אוסמה)

    השבמחק
  2. ערפילי ההיסטוריה כנראה סמיכים במיוחד בחורף הזה, כי הפאנל על אסימוב היה בעולמות הקודם, לפני פחות משנה (-:

    -רז

    השבמחק