6.10.2012

סיכום אייקון



מה לא יהיה בסיכום הזה? פירוט של ההרצאות והאירועים שבהם נכחתי. מה כן יהיה בו? שני חלקים, הראשון יתייחס לאייקון באופן כללי, השני לאירועים שבהם אני השתתפתי.

דברים כלליים
בשעת הפולמוס הגדול על פיצול אייקון, נשמעה טענה שאייקון כפי שהוא היה ב-2008 ו-2009 כבר אינו "של החובבים", ולעומתה נטען שהדימוי והחזות חשובים יותר כי הם אלה שמקדמים את המדע הבדיוני בארץ. אבל הנקודה היא לא החובבים כחובבים, אלא החובבים כקהל. מה שקרה לאייקון בשנים האלה הוא שמתוך רצון ליצור חזות מסוימת, מתוך רצון שיכתבו עליו בעיתון, הוא התעלם מהקהל שלו. אין אף דרך אחרת להסביר הכללת רצועה של B-movies מקסיקנים. הנהלת אייקון בשלוש השנים האחרונות, לאחר הפיצול, הוכיחה שהיא שוב מודעת לקהל שלה. וזה התבטא לא רק בכך ששוב מצאתי את עצמי מייחל ליכולת להיות בשלוש הרצאות בעת ובעונה אחת, אלא גם בעניינים ארגוניים פשוטים. בעיות שהיו בשנים קודמות, תלונות שנשמעו, לא חזרו על עצמן השנה. אני לא אומר שהכנס היה ללא תקלות, אין אפשרות לעשות אירוע בסדר גודל כזה ללא תקלות, אבל אני חייב לציין את זה ולתת קרדיט עצום לתומר שלו, מנהל הכנס, ולצוות המופלא שלו.

האירועים שלי
יום ג – פאנל אן מקאפרי
מנחה: קרן לנדסמן. פאנליסטים: ענבל שגיב-נקדימון, גלי גולן, נעמי כרמי ועבדכם הנאמן.
אני לא מעריץ מושבע של מקאפרי ולא בקיא בכתביה כמו המשתתתפות האחרות בפאנל, אבל הביטחון הפוחז שלי שאני יכול לדבר על כל דבר שבעולם בצורה משכנעת הביא אותי להסכים להשתתף בו. הקריאה מחדש של ספריה של מקאפרי שיצאו בעברית לקראת הפאנל הזה הייתה מאכזבת במידת מה בגלל שהיא ניפצה לי דימויים של קריאה שלה בעבר, אבל "הספינה המזמרת" עדיין ספר מעולה. הפאנל היה תענוג בזכות המנחה וחברותיי לפאנל, שתמיד יש להן דברים להגיד ששווה לשמוע. קצת הפריע לי העיסוק המוגזם בפיליטקה המגדרית בפאנל הזה, אני חושב שהחמצנו אפשרות להגיע לנושאים אחרים שקשורים בה.

יום ד – "חפור אינדי, חפור!"
אני מודה, ההרצאה הזו נולדה מתוך עצלות מסוימת. לא היה לי כוח להתעמק בספרות מדע בדיוני ולהעביר עוד הרצאה של ניתוח, אז נתליתי ב"שודדי התיבה האבדה" כתירוץ לדבר על ארכאולוגיה ולספר סיפורים שאני אוהב ומכיר. זו הייתה הרצאה שממש נהניתי להכין וממש נהניתי להעביר. אני חושב שגם הקהל נהנה, למרות האכזבה של חלק מהצעירים יותר בקהל שציפו להקרנה של הסרט.

יום ה – פאנל על ספרות נוער
מנחה: נדב מילר-אלמוג. משתתפים: סיגלית דיל, נועה רייכמן ואנוכי.
גוייסתי לפאנל הזה אחרי שאחת המשתתפות המקוריות נאלצה לבטל את השתתפותה, והבחירה בי לא הייתה מובנת מאליה. יש לי לא מעט ביקורת על רבים מספרי הנוער המתפרסמים בז'אנר כי אני חושב שיותר מדי מהם מזלזלים בקוראים שלהם. היה צריך להיות לי יותר אמון במנחה הפאנל שעשה עבודה נהדרת. למרות הרפתקאות אלה ואחרות שעברו על הרכב הפאנל, אני חושב שבסופו של דבר הוא עבד היטב. אני יודע שאני נהניתי בו.

סיכום סיכומי – עוד בבקשה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה