8.9.2012

זוכי הוגו 2012

רשימת הקטגוריות להוגו ארוכה והולכת ומתארכת, אני אעיר פה רק על הקטגוריות שמעניינות אותי או שאני מכיר את היצירות בהן.

הספר הטוב ביותר: בין אחרים / ג'ו וולטון
אוקיי, הבנתי, אני צריך לקרוא את הספר הזה. מספיק עם הרמזים ה"מעודנים".

הנובלה הטובה ביותר: האיש שגישר על הערפל / קיג' ג'ונסון
צר לי, אבל בעיניי זה ניצחון הסגנון הפומפוזי והפלצנות על התוכן. אמרתי שוב, ושוב, ושוב, מה אני חושב על הכתיבה שלה. אני כנראה אמשיך להגיד את זה (אולי לא, אני לא מתכונן לקרוא אותה שוב), ג'ונסון כנראה תמשיך להיות מועמדת לפרסים ולזכות בהם. לטעמי, ואלנטה הייתה צריכה לזכות.


הנובלטה הטובה ביותר: שישה חודשים ושלושה ימים / צ'רלי ג'יין אנדרס
זו הייתה הבחירה שלי, ולו רק בגלל השימוש המשכנע של אנדרס באלמנט הספקולטיבי. אבל כפי שאמרתי, המועמדים לא הרשימו אותי במיוחד.

הסיפור הטוב ביותר: ביבר הנייר / קן ליו
אני ובוחרי הוגו מסכים על שתיים משלוש קטגוריות. אין ספק, סוף העולם יגיע השנה. לפחות המתיחה של סקאלזי לא זכתה.

היצירה הקשורה הטובה ביותר: האנציקלופדיה למדע בדיוני, מהדורה שלישית. עורכים: ג'ון קלוט ואח'
לא אכפת לי מי היו המועמדים האחרים, הזכייה הזו מוצדקת מאין כמותה. ולמרבה השמחה  והדיצה, המהדורה הזו גם זמינה בחינם ברשת.

 פרזנטציה דרמטית, פורמט ארוך: משחקי הכס (עונה 1)
בבחירת קהל, אני לא חושב שבאמת היה ליצירה אחרת כלשהי סיכוי מולה. אפילו לא ל"הוגו" של סקורסזה.

פרזנטציה דרמטית, פורמט קצר: אשתו של הדוקטור
גיימן ודוקטור הו, את הזכייה הזו אפילו כלכלנים היו יכולים לחזות. הפרק הזה התחרה בין השאר מול שני פרקים לא רעים אחרים של הדוקטור ("הנערה שחיכתה" ו"אדם טוב יוצא למלחמה").

עורך, סיפורים: שילה וויליאמס ממשיכה לקטוף פרסים עם "אסימוב'ס".
ג'ון ג'וזף אדמס עורך אסופות עבור Night Shade ואחרים, הוא עבד ב-Magazine of F&SF כעוזר, ערך ב-Lightspeed והיום עורך את Fantasy Magazine ("אחיו" של Lightspeed). הוא עדיין צעיר יחסית, ואם לשפוט על פי הסיפורים שקראתי באתרים האלה אני מאמין שהוא יגיע להוגו שלו מתישהו, ובצדק. ניל קלרק עורך את Clarkesworld המצוין וכבר הספיק לזכות בהוגו ובפרס הפנטסיה העולמי. סטנלי שמידט ערך את "אנאלוג" בשנים האחרונות, אני לא ממש מכיר את הסיפורים משם. ג'ונתן סטרייהן עורך ב"לוקוס" והוא אחד מעורכי האסופות החשובים ביותר בשנים האחרונות, הוא היה מועמד פעמים אחדות להוגו וזכה בפרס הפנטסיה העולמי.
הפנזין הטוב בויתר: SF Signal. זכייה ראויה ביותר. אתר ששווה לעקוב אחריו בעיקר אם רוצים להיות מעודכנים בתחום.

זוכת פרס קמבל לסופר הצעיר: אי' לילי ליו. אני לא מכיר את המועמדים האחרים, וגם ממה שליו כתבה קראתי רק את הסיפור המועמד להוגו. מהסיפור האחד הזה התרשמתי בעיקר שהכתיבה שלה... צעירה. רעיונות מגניבים, אבל עדיין לא מספיק בשלה מבחינת עלילה ודמויות.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה